Piatek, Grudzień 3
NaZdrowo Logo
  1. NaZdrowo
  2. Uroda
  3. Szybkie sposoby na opuchnięte oczy

Szybkie sposoby na opuchnięte oczy

Zobacz, co zrobić, aby raz na zawsze pożegnać opuchnięte oczy!

Świeże spojrzenie z samego rana

Zmęczenie, zbyt mało snu, wiele godzin spędzonych przed komputerem - to tylko niektóre powody opuchniętych oczu. Cienie oraz worki pod oczami są najbardziej zauważalne rano, gdy wstajemy z łóżka. Na szczęście jest na to wiele domowych sposobów!

Zimna łyżka

Zapewne każda z nas kiedyś słyszała już o tym sposobie. Wystarczy, że włożysz cztery łyżki do zamrażarki lub szklanki z lodowatą wodą i przyłożysz do oczu. Pamiętaj, aby je wymieniać, jeśli poczujesz, że się nagrzały. W ten sposób pozbędziesz się opuchlizny.

Torebka z herbatą

Herbata zawiera teinę i kofeinę, a te zaś działają ściągająco i redukują obrzęki. Wystarczy zaparzyć 2 torebki czarnej lub zielonej herbaty, wyjąć z naparu i schłodzić w lodówce lub zamrażalniku. Zimny okład przykładamy do powieki na około 10-15 minut i gotowe!

Ogórek i awokado

Wystarczy, że schłodzonego w lodówce ogórka lub awokado pokroisz na grube plastry i położysz na powiekach. Taką kurację należy robić przez około 10 minut lub do czasu, aż plastry się nagrzeją. Na koniec zmyjesz twarz zimną wodą, a opuchlizna powinna zniknąć!

fot. Polki

Ziemniak 

Surowe warzywo kroimy na bardzo cienkie talarki i przykładamy na powieki. Dzięki temu zlikwidujesz ciemne obwódki i cienie pod oczami oraz poprawisz koloryt skóry.

Kasztanowiec zwyczajny

Ma właściwości przeciwbakteryjne, przeciwzapalne i ściągające. Uszczelnia naczynia krwionośne oraz je uelastycznia, co sprawia, że zmniejsza obrzęk przez minimalizowanie wysięku osocza krwi do tkanek.

Chaber bławatek

Jest nieoceniony przy stanach zapalnych oczu przebiegających z opuchnięciem, działa łagodząco, przeciwzapalnie oraz łagodzi promieniowanie z ekranów telewizyjnych i komputerowych,

Jak uniknąć opuchniętych oczu?

Chcesz mieć zdrową i napiętą skórę przy oczach? Przestrzegaj tych kilku, cennych rad!

  • Staraj się utrzymywać równy tryb snu. Regularne spanie minimalizuje ryzyko opuchniętych powiek.
  • Wietrz sypialnię regularnie. Temperatura pokoju, w którym śpisz nie powinna przekraczać 21 stopni.
  • Jedz dużo białka i ogranicz węglowodany proste. Białko zmniejsza zatrzymywanie wody w organizmie, zaś cukry proste - odwrotnie, rozregulowują gospodarkę wodną.
  • Zrezygnuj z soli. Sód, zawarty w soli, jest jednym z głównych powodów magazynowania wody w organizmie, która odkłada się w okolicach oczu.
  • Unikaj alkoholu, który zaburza gospodarkę wodną organizmu.

Te kilka podstawowych zasad pomoże Ci pozbyć się worków pod oczami na długo! Zastosuj je i sprawdź!

 

Judyta Przybyszewska

Judyta Przybyszewska

Czytaj poprzedni

Kilka zamienników dla popularnej kawy

Czytaj następny

Dotyk wzbudzający pożądanie.

Komentarze

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Guépar Data i Zaufanych Partnerów firmy Guépar Data do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach firmy Guépar Data i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne i samodzielnie możesz zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić (więcej o cookie w Polityka Prywatności serwisu).