Poniedziałek, Grudzień 5
NaZdrowo Logo
  1. NaZdrowo
  2. Porady
  3. Jak połączyć relaks z szybkim stylem życ...

haloursynow.pl

Jak połączyć relaks z szybkim stylem życia

W sieci znajdziemy mnóstwo artykułów na temat negatywnego wpływu stresu na nasz organizm. Dzisiejszy świat wymaga od nas bycia wszędzie i zajmowania się kilkoma rzeczami jednocześnie. Zadziwiająco łatwo przychodzi nam narzucenie sobie szybkiego tempa życia, aby sprostać spoczywającym na nas obowiązkom. Problemem staje się znalezienie chwili dla siebie i zrelaksowanie zmęczonego ciała i umysłu. Przedstawimy Wam kilka propozycji połączenia metod relaksacyjnych z dużą ilością obowiązków.

Ziołowe herbatki

Pomiędzy dziennymi porcjami kofeiny warto pić zioła. Najlepsze znajdziecie w aptekach lub sklepach zielarski. Na uspokojenie dobrze wpływają melisa, kozłek lekarski, lawenda czy rumianek. Pamiętajcie też o piciu odpowiedniej ilości wody.

Herbaty ziołowe

fot. Fakt

Muzyka

Nie od dziś wiadomo, że muzyka potrafi mieć na nas zbawienny wpływ. Jeśli macie możliwość posłuchać muzyki w drodze do pracy, na uczelnię czy do szkoły to naprawdę może Wam to pomóc się wyciszyć. W takim przypadku najlepiej działa muzyka klasyczna. Jednak jeśli nie jesteście zapalonymi słuchaczami Bacha czy Mozarta, poszukajcie klasycznych aranżacji waszych ulubionych piosenek.

muzyka

fot. Polityka

Ćwiczenia oddechowe

Możecie je wykonać w każdej chwili, nawet tak aby nikt się nie zorientował. Głębokie oddychanie wpływa na nasz umysł kojąco i pozwala mięśniom się rozluźnić. Wystarczy zamknąć oczy, wziąć głęboki wdech, a następnie wypuścić powietrze. Możecie powtórzyć to tyle razy, ile uznacie za słuszne. Natomiast jeśli znajdziecie chwilę wolnego w domu warto spróbować jogi. Na YouTubie z łatwością odszukacie wiele filmików instruktażowych.

Spacer

Zamiast jechać samochodem czy autobusem do pracy, od czasu do czasu spróbujcie się przejść. Ruch jest znanym od dawna czynnikiem redukującym stres, a do tego spędzicie czas na świeżym powietrzu, blisko natury.

fot. Dr Gaja

Długa kąpiel

Nie ma nic lepszego po długim, ciężkim dniu niż relaksująca kąpiel. A i tak każdy nas myje się codziennie, prawda? Zaopatrzcie się w świeczki o ulubionym zapachu, sole relaksujące i przenośny głośnik. Poczujecie się jak w spa. Jeśli nie posiadacie wanny, gorący prysznic też zadziała zbawiennie.

fot. TVP Info

Ważne jest, aby nawet w trakcie zabieganego dnia, znaleźć chociaż kilka minut na zrelaksowanie się i zadbanie o siebie. W końcu doby nie wydłużymy, a ciągle musimy pracować na wysokich obrotach.

NaZdrowo

NaZdrowo

Czytaj poprzedni

Wodorosty w walce z... Alzheimerem.

Czytaj następny

Istotna rola wody w organizmie

Komentarze

Dla Ciebie

Polecamy

Kategorie

Popularne tagi

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Guépar Data i Zaufanych Partnerów firmy Guépar Data do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach firmy Guépar Data i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne i samodzielnie możesz zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić (więcej o cookie w Polityka Prywatności serwisu).