Piatek, Grudzień 3
NaZdrowo Logo
  1. NaZdrowo
  2. Uroda
  3. Witaminy i minerały wzmacniające włosy

Claudia.pl

Witaminy i minerały wzmacniające włosy

Marzą Ci się gęste, lśniące i pełne blasku włosy? Przyjrzyj się uważnie temu, co masz na talerzu. Oto lista składników, które zdaniem specjalistów powinny znaleźć się w diecie wszystkich osób szczególnie dbających o włosy.

To prawda, że suplementy diety poprawiają kondycję włosów, skóry i paznokci. Specjaliści zaznaczają jednak, że zdecydowanie lepiej, by składniki odżywcze pochodziły z diety, ponieważ te zawarte w pożywieniu są lepiej przyswajalne.

Witaminy i minerały dobre dla włosów

Czym zatem ,,karmić” nasze włosy?

Witaminy z grupy B

Mają kluczowy wpływ na kondycję naszych włosów. Ich niedobór może objawiać się nasilonym wypadaniem kosmyków i szybkim przetłuszczaniem się skóry głowy. Szczególnie istotna jest biotyna, inaczej witamina H lub B7. Zwiększa tempo wzrostu mieszków włosowych i wzmacnia włosy, które stają się mniej łamliwe.

Kolagen

Odpowiednia ilość kolagenu jest niezbędna dla naszych włosów. Wpływa on na odżywienie cebulek, na ich wzrost i odbudowę. Zapobiega też łuszczeniu się skóry głowy i powstawaniu łupieżu. Więcej o wpływie kolagenu na kondycję włosów dowiesz się z tego artykułu


fot. WP.pl

Witamina C

Witamina C bierze udział w produkcji kolagenu. Oprócz tego jej właściwości antyoksydacyjne zapobiegają szkodliwemu działaniu wolnych rodników na cały organizm, w tym również na włosy. Zwiększa także przyswajalność żelaza, odpowiedzialnego za transport tlenu do komórek włosów.

Białko

Białko to jeden ze składników budulcowych naszych włosów, dlatego warto zadbać o jego prawidłową podaż w diecie. Niedobory białka mogą przyczyniać się do łamliwości i nadmiernej utraty włosów. Dietę warto wzbogacić o mięso, ryby, jajka, nasiona roślin strączkowych i orzechy.

Witamina D3

Witamina D3 syntezowana jest pod wpływem ekspozycji na promienie słoneczne. Jej niedobór może objawiać się wypadaniem włosów. W okresie jesienno-zimowym witaminę D warto suplementować, a do jadłospisu włączyć tłuste ryby, jajka, żółty ser i oleje roślinne.

Zima to trudny czas dla naszych włosów. Dowiedz się, co możesz dla nich zrobić.

Ilona Płotek

Ilona Płotek

Czytaj poprzedni

Jak radzić sobie z przeziębieniem?

Czytaj następny

Czego nie jeść przed snem?

Komentarze

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Guépar Data i Zaufanych Partnerów firmy Guépar Data do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach firmy Guépar Data i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne i samodzielnie możesz zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić (więcej o cookie w Polityka Prywatności serwisu).