Środa, Wrzesień 28
NaZdrowo Logo
  1. NaZdrowo
  2. Zdrowie
  3. Sauna na kaca – tak czy nie?

Elements envato

Sauna na kaca – tak czy nie?

Sauna słynie ze swoich oczyszczających i rozluźniających mocy. Do tego nie jednej osobie jest w stanie poprawić humor, poprawić krążenie i odporność. Może się więc wysunąć myśl, że taka kąpiel w ciepłej parze może pomóc cierpiącym na kaca. Jaka jest prawda?

Sauna na kaca – kiedy warto skorzystać

Pierwsza ważna rzecz: kac kacowi nie równy! Ból głowy po wypiciu 8 piw, a ten po litrowej butelce wódki nie będzie taki sam. Już tłumaczymy dlaczego sauna pomoże w pierwszym przypadku, a tylko sprawi więcej niedogodności w drugim! Warto na początku zrozumieć czym w ogóle jest kac. Jest to nic innego, jak zatrucie organizmu alkoholem. Odwodnienie i utrata cennych minerałów i mikroelementów. Im gorsze zatrucie i osłabienie organizmu, tym gorszym rozwiązaniem jest sauna! W regulaminie sauny często możemy znaleźć zapis, że z tego rodzaju rozrywki mogą korzystać tylko osoby trzeźwe. Coraz więcej jednak osób uważa, że setka czy browar przed pójściem do sauny w niczym nie zaszkodzi.

Krzywdzący mit

Niestety wizyta w saunie pod wpływem alkoholu może naprawdę źle się skończyć. Szybkie wypocenie się nie sprawi, że pozbawimy się z organizmu resztek, które powodują ból głowy. Przypominamy: kac jest również rezultatem odwodnienia! Jesteśmy wtedy wyczerpani i wypłukani z wszelkich składników mineralnych. Nawet kilka minut w saunie może sprawić, że stracimy resztki elektrolitów i wody – stąd już tylko rzut beretem do odwodnienia zagrażającemu naszemu życiu i zdrowiu. Taka gorąca kąpiel może okazać się również za dużym obciążeniem nerek. Dlatego warto poczekać na lepsze samopoczucie i nie ryzykować własnym zdrowiem.


(fot. Crazy nauka )

Czego lepiej unikać na kacy

  • Mocnej kawy – podnosi ciśnienie, a przy tym oprócz wypłukania alkoholu z organizmu pozbawia nas mikroelementów i minerałów,
  • napoi energetycznych,
  • dodatkowy alkohol na załagodzenie skutków – to nic innego, jak dostarczenie większej ilości toksyn, z którymi organizm będzie musiał później walczyć,
  • intensywnego wysiłku – podobnie jak sauna, z potem pozbawi nas elektrolitów i innych ważnych minerałów.
Paula Bukowska

Paula Bukowska

Czytaj poprzedni

Karboksyterapia – czy warto ją stosować?

Czytaj następny

Najlepszy sposób na... relaks

Komentarze

Dla Ciebie

Polecamy

Kategorie

Popularne tagi

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Guépar Data i Zaufanych Partnerów firmy Guépar Data do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach firmy Guépar Data i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne i samodzielnie możesz zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić (więcej o cookie w Polityka Prywatności serwisu).