Piatek, Grudzień 3
NaZdrowo Logo
  1. NaZdrowo
  2. Porady
  3. Naturalne sposoby na uspokojenie

Apteka Gemini

Naturalne sposoby na uspokojenie

Kłótnia z partnerem, przykra sytuacja w pracy, problemy finansowe – w dzisiejszych czasach stres towarzyszy nam niemal każdego dnia. Jak rozładować napięcie? Nie sięgaj po leki. Wypróbuj naturalne sposoby na uspokojenie i redukcję stresu.

Długotrwały stres to nie tylko problemy natury psychicznej. Jego skutki odczuwa cały organizm. Czym grozi chroniczny stres?

  • Problemami z życiem seksualnym i płodnością,
  • pogorszeniem kondycji włosów i skóry,
  • problemami z trawieniem,
  • chorobami serca i układu krążenia,
  • obniżeniem odporności,
  • zaburzeniami psychicznymi,
  • zaburzeniami odżywiania,
  • zgagą.

fot. Medme

Sposoby na stres

Udowodniono, że osoby, które potrafią radzić sobie ze stresem mają szansę na zdrowsze i dłuższe życie. Jak zatem radzić sobie w stresujących sytuacjach?

Aktywność fizyczna

Aktywność fizyczna to świetna forma rozładowania negatywnych emocji. Regularny wysiłek fizyczny pozytywnie wpływa na zdrowie całego naszego organizmu - podnosi poziom endorfin, a w trakcie ćwiczeń zmuszeni jesteśmy skupić uwagę na wykonywanej czynności, co skutecznie odciąga myśli od problemów wywołujących stres. Nie musisz ćwiczyć na siłowni. Równie pozytywne efekty przyniesie codzienny spacer, jogging, pływanie czy jazda na rowerze.

Relaks

Warto każdego dnia znaleźć chwilę na relaks i wyciszenie. Ulubiona piosenka, rysowanie, czytanie książki czy medytacja ukoją nerwy i pomogą oderwać się od problemów dnia codziennego. Szczególnie dobrze sprawdzi się tutaj aromaterapia - uspokajające zioła oraz zapachy pozytywnie wpływają na pracę układu nerwowego.

Sen

Sen pozwala odpocząć przeciążonemu stresem układowi nerwowemu. 7–8 godzin snu każdego dnia sprawi, że organizm będzie pełni zregenerowany i wypoczęty, co wpłynie na poprawę koncentracji i nastroju.

Zioła

Picie naparów ziołowych to kolejny naturalny sposób na walkę w długotrwałym napięciem. Wykazują działanie uspokajające i ułatwiają zasypianie. Najskuteczniejsze w walce ze stresem będą m.in.: melisa, kozłek lekarski, lipa, dziurawiec, rumianek.

Stres jest nieodłącznym elementem naszego życia. Musimy nauczyć się go pokonywać – pozwoli nam to nie tylko uniknąć przygnębienia i złego nastroju, ale także wielu problemów zdrowotnych.

Ilona Płotek

Ilona Płotek

Czytaj poprzedni

Bieganie dla początkujących – jak zacząć biegać?

Czytaj następny

Dzika róża - właściwości lecznicze i pielęgnacyjne

Komentarze

Dla Ciebie

Polecamy

Kategorie

Popularne tagi

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Guépar Data i Zaufanych Partnerów firmy Guépar Data do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach firmy Guépar Data i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne i samodzielnie możesz zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić (więcej o cookie w Polityka Prywatności serwisu).