Poniedziałek, Lipiec 4
NaZdrowo Logo
  1. NaZdrowo
  2. Uroda
  3. Skinny fat – co to jest chudo-tłusta syl...

Budujmase.pl

Skinny fat – co to jest chudo-tłusta sylwetka?

Skinny fat, czyli chudo-tłusta sylwetka, spowodowana jest błędami popełnianymi w diecie i źle dobranymi ćwiczeniami. Przyczyną może być też brak ruchu i nieprzywiązywanie wagi do prawidłowego odżywiania. Czym jest skinny-fat i co robić, żeby nie być chudo-tłustym?

Chudo-tłusty, czyli jaki?

Skinny fat, czyli w wolnym tłumaczeniu chudo-tłusty, to określenie na szczupłe osoby z niską masą mięśniową i wysokim procentem tkanki tłuszczowej. Skóra jest wiotka, obwisła, może pojawić się także cellulit. W ubraniu ciało wygląda na chude, jednak wbrew pozorom jest otłuszczone. Zjawisko to dotyczy zarówno kobiet, jak i mężczyzn.

Skinny fat – przyczyny

  • Zbyt mało aktywności fizycznej,
  • siedzący tryb życia,
  • nieprawidłowo przeprowadzony proces redukcji,
  • za dużo treningów cardio,
  • za mało treningów siłowych,
  • stosowanie głodówek, monodiet,
  • niewystarczająca podaż białka w diecie,
  • spożywanie alkoholu,
  • palenie papierosów,
  • zbyt duże ilości węglowodanów w diecie,
  • za mało snu.

Sylwetka skinny fat jest efektem nieracjonalnego podejścia do diety i aktywności fizycznej. Zjawisko może dotyczyć osób, które nie lubią ruchu a ich dieta obfituje w słodycze, fast foody i produkty wysokoprzetworzone. Źle przeprowadzona redukcja to kolejna przyczyna chudo-tłustej sylwetki. Diety 1000 kcal w połączeniu z dużą ilością treningów cardio powodują szybką utratę masy mięśniowej, z której organizm pobiera składniki odżywcze i energię. 


fot. Lepszy Trener

Sylwetka skinny fat – jak się jej pozbyć?

Aby uniknąć sylwetki skinny fat, podczas odchudzania powinniśmy skupić się nie tylko na utracie tkanki tłuszczowej, ale także na zachowaniu masy mięśniowej. Trening siłowy, uwzględniający wszystkie partie ciała, oraz dieta bogata w białko (1,8-2 g białka na kg masy ciała) pozwolą na stymulację mięśni i zapobiegną ich zanikowi. Wiele kobiet nadal wierzy, że dźwiganie ciężarów sprawi, że ich sylwetka nabierze męskiego wyglądu. Jest to mit, nie mający nic wspólnego z rzeczywistością. Kobiecy profil hormonalny uniemożliwia samymi ćwiczeniami i zdrową dietą nabrać dużej muskulatury.

Ciało, które ma być atrakcyjne, musi być odpowiednio odżywione, dlatego ważne jest, by wybierać odpowiednie produkty. Dieta powinna obfitować w naturalną, nieprzetworzoną żywność, pełną witamin, minerałów i kwasów omega-3. Utrata tkanki mięśniowej przy jednoczesnym rozwoju mięśni może nie spowodować spadku liczby na wadze, jednak efekty będą zauważalne w postaci mniejszych obwodów ciała. Chociaż będziemy ważyć tyle samo, ciało będzie wyglądało dużo lepiej.

Chcąc pozbyć się sylwetki skinny fat, konieczne są treningi siłowe i odpowiednia dieta. Czas przestać wierzyć w mity na temat odchudzania. Każdy może osiągnąć wymarzoną sylwetkę, trzeba tylko zacząć działać.

Ilona Płotek

Ilona Płotek

Czytaj poprzedni

Co jeść, by schudnąć? - część 1

Czytaj następny

Poradnik tylko dla kobiet: jak poderwać chłopaka?

Komentarze

Dla Ciebie

Polecamy

Kategorie

Popularne tagi

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Guépar Data i Zaufanych Partnerów firmy Guépar Data do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach firmy Guépar Data i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne i samodzielnie możesz zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić (więcej o cookie w Polityka Prywatności serwisu).