Poniedziałek, Kwiecień 19
NaZdrowo Logo
  1. NaZdrowo
  2. Porady
  3. Jak pić, żeby później nie żałować? Najle...

abcZdrowie

Jak pić, żeby później nie żałować? Najlepsze sposoby na uniknięcie kaca

Ludzkość od wieków poszukuje skutecznego antidotum na kasa, niestety bezskutecznie. Nie musisz jednak rezygnować z szampańskiej imprezy! Poznaj kilka skutecznych sposobów na złagodzenie nieprzyjemnych dolegliwości.

Objawy i przyczyny kaca

Głównymi objawami kaca są bóle głowy, osłabienie koncentracji, mdłości, nadwrażliwość na bodźce oraz brak apetytu. Takie dolegliwości skutecznie utrudniają wykonywanie nawet najprostszych codziennych czynności. Za przyczyny kaca uznaje się odwodnienie, hipoglikemię, zatrucie aldehydem octowym oraz niedobór witaminy B12 i glutaminy. Warto wiedzieć, że im większa w alkoholu zawartość substancji chemicznych, tym przykre objawy na drugi dzień będą intensywniejsze. Jak zatem się bawić, by później nie cierpieć?

fot. Pasja Smaku

Kilka sprawdzonych sposobów

  1. Nie pij na pusty żołądek. Pamiętaj, aby zawsze przed zakrapianą imprezą coś zjeść. Picie na pusty żołądek powoduje szybsze wchłanianie alkoholu z układu pokarmowego, a w rezultacie Ty szybko się upijesz. Nie ma jedzenia, które zapobiegałoby kacowi. Są jednak produkty, które zwolnią wchłanianie alkoholu. Posiłek przed imprezą powinien zawierać skrobię i białko. Nie rezygnuj z jedzenia przez cały wieczór.
  2. Pij dużo wody. by uniknąć odwodnienia. Alkohol ma silne właściwości odwadniające, dlatego odpowiednie nawodnienie jest niezbędne i może pomóc w walce z kacem.
  3. Unikaj kolorowych drinków. Unikaj trunków, które poza etanolem zawierają duże ilości innych składników chemicznych, takich metanol, aceton, aldehyd octowy, estry, garbniki i aldehydy. To one odpowiadają za smak napojów alkoholowych. Przyczyniają się również do intensywności kaca.  Dlatego zamiast whisky, koniaku czy tequili, postaw na bezbarwną wódkę, dżin lub rum. Ważne jest także robienie sobie przerw między drinkami.
  4. Przygotuj się wcześniej. Po powrocie z zabawy mało kto myśli o następnym dniu i tym, jak będzie się czuł. Dlatego, żeby zaoszczędzić sobie cierpienia, przed wyjściem przygotuj sobie butelkę wody i coś do zjedzenia. Dzięki temu wypijesz jej trochę przed pójściem spać, a to sprawi, że rano dolegliwości nie będą aż tak uciążliwe. Są osoby, które uważają, że zjedzenie czegoś przed snem pozwala  zmniejszyć kaca.
  5. Wyśpij się. To bardzo ważne - alkohol działa szybciej, jeżeli jesteś zmęczony i niewyspany. Ponadto sprawia, że sen jest mniej efektywny - szkodzi jego jakości i skraca czas jego trwania. Chociaż słaby sen nie powoduje kaca, to niewyspanie może potęgować niektóre jego objawy. Im więcej czasu poświęcimy na sen po udanej imprezie, tym lepiej będziemy się czuć następnego dnia.
  6. Nie mieszaj alkoholi. Jeśli zdecydowałeś się na konkretny rodzaj alkoholu, to pij go przez resztę wieczoru.
  7. Nie pal papierosów. Jeśli jesteś palaczem, postaraj się ograniczyć papierosy, ponieważ nikotyna może potęgować złe samopoczucie kolejnego dnia.  
  8. Nie pij przez słomkę. Gdy pijesz przez słomkę, około 20% alkoholu wchłania się do krwiobiegu już w jamie ustnej. W rezultacie alkohol szybciej ,,uderza do głowy”.
Ilona Płotek

Ilona Płotek

Czytaj poprzedni

Poradnik tylko dla niego: jak komplementować, żeby się nie narazić?

Czytaj następny

Poznaj naturalne antybiotyki - część 2

Komentarze

Dla Ciebie

Polecamy

Kategorie

Popularne tagi

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Guépar Data i Zaufanych Partnerów firmy Guépar Data do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach firmy Guépar Data i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne i samodzielnie możesz zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić (więcej o cookie w Polityka Prywatności serwisu).