Piatek, Kwiecień 19
NaZdrowo Logo
  1. NaZdrowo
  2. Odżywianie
  3. 7 mitów na temat odchudzania, w które mu...

Salve

7 mitów na temat odchudzania, w które musisz przestać wierzyć!

Próbujesz schudnąć, ale ciągle znajdujesz wiele sprzecznych porad? Te informacje zdecydowanie nie są prawdziwe!

Najczęściej powtarzane mity

Mit 1: Tyjesz przez węglowodany

Węglowodany nie powodują przyrostu tkanki tłuszczowej. Za przybieranie na wadze odpowiada nadwyżka kaloryczna – dostarczamy więcej energii niż nasz organizm potrzebuje. Gdy rezygnujemy z węglowodanów, tracimy na wadze przez utratę wody, a nie tłuszczu. Ponadto stanowią one główne źródło energii. Warto wybierać produkty bogate w węglowodany złożone, które pozwalają utrzymać stabilny poziom cukru we krwi i sprawiają, że po posiłku będziesz czuł sytość na dłużej. Sięgaj więc po pełnoziarniste pieczywo, brązowy ryż, kasze czy pełnoziarniste makarony. 

Mit 2: Rezygnacja z konkretnych grup produktów jest potrzebna

Nie musisz rezygnować z chleba czy nabiału, chyba że cierpisz na celiakię, nietolerancję glutenu bądź laktozy. Organizm potrzebuje składników odżywczych zawartych w tych grupach produktów.

Mit 3: Ćwiczenia nie są efektywne, jeśli się przy nich nie spocisz

Najważniejsze jest to, by prowadzić aktywny tryb życia cały czas. Ciężki trening, który nie sprawia Ci przyjemności może sprawić, że bardzo szybko się zniechęcisz. Wybierz więc coś, co będzie Ci najbardziej odpowiadać  – spacery, joga, pływanie czy jazda na rowerze są tak samo dobre, jak wysiłek na siłowni.


fot. Live Free

Mit 4: Czujesz głód, więc chudniesz

Podczas odchudzania cały czas chodzisz głodny? Może to oznaczać, że dostarczasz organizmowi za mało energii, Twoja dieta jest bogata w produkty gęstokaloryczne lub źle komponujesz posiłki. Jeśli głód dokucza CI coraz częściej, warto udać się do specjalisty, który ułoży indywidualny plan żywieniowy.

Mit 5: Ćwiczenia są ważniejsze niż sen

Badania wykazują, że śpiąc 7-9 godzin na dobę uchronimy się przed utratą tkanki mięśniowej, a do tego przyspieszymy spalanie tłuszczu. Ponadto sen jest niezbędny do regeneracji mięśni. Pozbawiony odpowiedniej dawki snu organizm będzie szukał innych źródeł energii, a w rezultacie Ty będziesz odczuwał większy apetyt.

Mit 6: Nie możesz jeść po 18

To jeden z najczęściej powtarzanych mitów na temat odchudzania. Wszystko zależy od tego, o której godzinie kładziesz się spać. Najlepiej ostatni posiłek w ciągu dnia zjeść na 2-3 godziny przed snem, więc jeśli ktoś udaje się do łóżka po północy, kolację powinien zjeść około 21-22. Czekolada czy marchewka ma tyle samo kalorii o 12 i o 18.

Mit 7: Istnieją „dobre” i „złe” produkty

Produkty nie dzielą się na te, które ,,tuczą” i które ,,nie tuczą”. Tyjemy, gdy spożywamy za dużo kalorii. Nie ma znaczenia czy zjesz paczkę chipsów, czy 5 bananów. Oczywiście, banany są o wiele bardziej wartościowe pod względem składników odżywczych, jednak również mogą sprawić, że przytyjesz. Ponadto, jeżeli z góry założymy, że pewnej grupy produktów nie można jeść na diecie, tym bardziej będziemy mieli na nie ochotę.

Ilona Płotek

Ilona Płotek

Czytaj poprzedni

Najważniejsze zasady rehabilitacji po operacji jamy brzusznej

Czytaj następny

Poznaj zalety uprawiania seksu w ciąży.

Komentarze

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Guépar Data i Zaufanych Partnerów firmy Guépar Data do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach firmy Guépar Data i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne i samodzielnie możesz zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić (więcej o cookie w Polityka Prywatności serwisu).