Piatek, Październik 18
NaZdrowo Logo
  1. NaZdrowo
  2. Odżywianie
  3. Poznaj kilka patentów na poprawienie swo...

Poznaj kilka patentów na poprawienie swojej sylwetki. Część 1

Zdrowa, szczupła sylwetka jest marzeniem większości osób. Niestety, kojarzy się to głównie z wieloma wyrzeczeniami i ciężką pracą. Na szczęście czasem nawet drobne zmiany mogą pomóc osiągnąć wielkie rezultaty. Co należy zrobić w tym kierunku?

Na pierwszy strzał idzie cukier. Znajduje się on w większości produktów, które kupujesz na co dzień. Dlatego zaczynając zdrowy tryb życia warto czytać skład kupowanego jedzenia i unikać takiego, w którym znajdziesz: cukier, syrop glukozowo-fruktozowy. Następnym krokiem powinno być odzwyczajenie się od słodzenia swoich ciepłych napoi.

Jeśli gorzka kawa czy herbata ci nie smakują, to znaczy, że tak naprawdę nie lubisz samych napoi, a jedynie cukier w nich zawarty. W takim przypadku może lepiej przerzucić się na zwykłą wodę lub z dodatkiem cytryny czy innych ulubionych owoców?

Drugim najczęstszym dodatkiem do kupowanej żywności jest sól. Jak mówią lekarze: powinniśmy ograniczyć spożywanie soli do płaskiej łyżeczki dziennie. Jej nadmiar zatrzymuje wodę w organizmie, co może wydawać się przybyciem kilogramów.

Sól można zastąpić pieprzem i innymi zdrowymi przyprawami. Jeśli nie wyobrażasz sobie jakiegoś posiłku bez soli, użyj jej tylko szczyptę. Poszukaj innych dodatków, które ulepszą twoje posiłki.

W końcu słodycze. To tak naprawdę nic innego niż puste kalorie, które nie mają w sobie żadnych składników odżywczych. Warto więc postanowić sobie zrobić od nich przerwę. Takie wyrzeczenie powinno być ograniczone czasowo: 2 tygodnie, miesiąc. Jeśli widzisz koniec, będzie ci łatwiej to znieść.

Wiele osób zauważyło, że po 2 tygodniach odstawienia słodyczy organizm przestaje się ich domagać. Tym samym dużo łatwiej jest utrzymać dietę i zobaczyć zmiany w swojej sylwetce.

Rozgrzewające przyprawy, takie jak chili do obiadu, imbir do herbaty oraz cynamon do kawy, pomogą przyśpieszyć metabolizm. Podobnie działa zielona, liściasta herbata. Co ciekawe, 2 kubki kawy również są w stanie przyśpieszyć metabolizm, który przełoży się na szybsze tracenie kilogramów.

Białko dodane do każdego posiłku pomoże zachować uczucie sytości na dłużej. Zasada może być prosta: jajka na śniadanie, mięso na obiad i ryba na kolację. Do każdego posiłku warto dołożyć węglowodany złożone.

Jeśli już jesteśmy przy śniadaniu: pamiętaj, że to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Nie warto go pomijać. Noc jest długą głodówką dla naszego ciała, którą musimy w końcu przerwać. Dostarczenie mu posiłku wyraźnie rozkręci metabolizm. Duże, pożywne śniadanie pomoże zjeść mniej w ciągu reszty dnia.

Paula Bukowska

Paula Bukowska

Czytaj poprzedni

Cera trądzikowa – leczyć czy pielęgnować

Czytaj następny

Problem z jaskrą? Już niedługo zaradzi temu technologia rodem z filmów science-fiction

Komentarze

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę LastLevel i Zaufanych Partnerów firmy LastLevel do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach firmy LastLevel i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne i samodzielnie możesz zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić (więcej o cookie w Polityka Prywatności serwisu).