Piatek, Grudzień 9
NaZdrowo Logo
  1. NaZdrowo
  2. Odżywianie
  3. Poznaj kilka patentów na poprawienie swo...

Poznaj kilka patentów na poprawienie swojej sylwetki. Część 1

Zdrowa, szczupła sylwetka jest marzeniem większości osób. Niestety, kojarzy się to głównie z wieloma wyrzeczeniami i ciężką pracą. Na szczęście czasem nawet drobne zmiany mogą pomóc osiągnąć wielkie rezultaty. Co należy zrobić w tym kierunku?

Na pierwszy strzał idzie cukier. Znajduje się on w większości produktów, które kupujesz na co dzień. Dlatego zaczynając zdrowy tryb życia warto czytać skład kupowanego jedzenia i unikać takiego, w którym znajdziesz: cukier, syrop glukozowo-fruktozowy. Następnym krokiem powinno być odzwyczajenie się od słodzenia swoich ciepłych napoi.

Jeśli gorzka kawa czy herbata ci nie smakują, to znaczy, że tak naprawdę nie lubisz samych napoi, a jedynie cukier w nich zawarty. W takim przypadku może lepiej przerzucić się na zwykłą wodę lub z dodatkiem cytryny czy innych ulubionych owoców?

Drugim najczęstszym dodatkiem do kupowanej żywności jest sól. Jak mówią lekarze: powinniśmy ograniczyć spożywanie soli do płaskiej łyżeczki dziennie. Jej nadmiar zatrzymuje wodę w organizmie, co może wydawać się przybyciem kilogramów.

Sól można zastąpić pieprzem i innymi zdrowymi przyprawami. Jeśli nie wyobrażasz sobie jakiegoś posiłku bez soli, użyj jej tylko szczyptę. Poszukaj innych dodatków, które ulepszą twoje posiłki.

W końcu słodycze. To tak naprawdę nic innego niż puste kalorie, które nie mają w sobie żadnych składników odżywczych. Warto więc postanowić sobie zrobić od nich przerwę. Takie wyrzeczenie powinno być ograniczone czasowo: 2 tygodnie, miesiąc. Jeśli widzisz koniec, będzie ci łatwiej to znieść.

Wiele osób zauważyło, że po 2 tygodniach odstawienia słodyczy organizm przestaje się ich domagać. Tym samym dużo łatwiej jest utrzymać dietę i zobaczyć zmiany w swojej sylwetce.

Rozgrzewające przyprawy, takie jak chili do obiadu, imbir do herbaty oraz cynamon do kawy, pomogą przyśpieszyć metabolizm. Podobnie działa zielona, liściasta herbata. Co ciekawe, 2 kubki kawy również są w stanie przyśpieszyć metabolizm, który przełoży się na szybsze tracenie kilogramów.

Białko dodane do każdego posiłku pomoże zachować uczucie sytości na dłużej. Zasada może być prosta: jajka na śniadanie, mięso na obiad i ryba na kolację. Do każdego posiłku warto dołożyć węglowodany złożone.

Jeśli już jesteśmy przy śniadaniu: pamiętaj, że to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Nie warto go pomijać. Noc jest długą głodówką dla naszego ciała, którą musimy w końcu przerwać. Dostarczenie mu posiłku wyraźnie rozkręci metabolizm. Duże, pożywne śniadanie pomoże zjeść mniej w ciągu reszty dnia.

Paula Bukowska

Paula Bukowska

Czytaj poprzedni

Co może powodować wypadanie włosów?

Czytaj następny

Leki normotymiczne na poprawę humoru

Komentarze

Dla Ciebie

Polecamy

Kategorie

Popularne tagi

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Guépar Data i Zaufanych Partnerów firmy Guépar Data do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach firmy Guépar Data i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne i samodzielnie możesz zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić (więcej o cookie w Polityka Prywatności serwisu).