Niedziela, Marzec 3
NaZdrowo Logo
  1. NaZdrowo
  2. Odżywianie
  3. Co jeść będąc na diecie lekkostrawnej?

sofra.com.pl

Co jeść będąc na diecie lekkostrawnej?

Dieta lekkostrawna dedykowana jest osobom boryjacącym się z przejściowymi oraz stałymi problemami trawiennymi. Polega ona na ograniczeniu typowych ciężkich potraw. Co zatem warto spożywać?

Na czym polega dieta lekkostrawna?

Podstawową rzeczą, na którą trzeba zwrócić uwagę planując przejście na dietę lekkostrawną, która jest dietą leczniczą, a nie odchudzającą jest odpowiednia ilość potrzebnych kalorii. Na początek należy ułożyć sobie plan czasowy posiłków. Powinno się spożywać od 4 do 5 dań dziennie w regularnym odstępie czasowym. Należy pamiętać też, że duże porcje są niewskazane, a ostatni posiłek należy spożyć najpóźniej dwie godziny przed snem.

Istotną kwestią jest również to, by posiłek zjeść spokojnie, nie spiesząc się, ponieważ ma to ogromny wpływ na układ pokarmowy i pomoże go odciążyć. 

Na tego rodzaju diecie najlepiej do zera ograniczyć należy produkty smażone, tłuste, ostre oraz wszystkie te, które mogą powodować wzdęcia. Aby uniknąć niekorzystnego dla organizmu wpływu błonnika, niewskazane jest spożywanie surowych warzyw i owoców.

Posiłki najlepiej piec w folii lub w naczyniach ceramicznych. Zaleca się przyrządzanie potraw poprzez duszenie lub gotowanie ich na parze

fot. polki.pl

Z tego najlepiej zrezygnować

Do produktów niewskazanych należą m. in.:

  • tłuste mięsa i ryby,
  • tłuszcze, takie jak smalec, boczek, margaryna,
  • kasza pęczak,
  • grube makarony,
  • pieczywo żytnie oraz razowe,
  • cebula,
  • czosnek,
  • rzodkiew,
  • papryka,
  • warzywa kapustne oraz strączkowe,
  • gruszki,
  • czereśnie,
  • daktyle,
  • sery żółte, ser feta oraz sery topione,
  • ostre przyprawy,
  • alkohol.

Co jeść na diecie lekkostrawnej?

Należy spożywać takie produkty, które nie obciążą żołądka oraz całego układu pokarmowego, czyli np.:

  • kurczak,
  • indyk,
  • chuda cielęcina,
  • dorsz,
  • sola,
  • sandacz,
  • masło,
  • oliwa,
  • jasne pieczywo,
  • kasza jęczmienna i kasza manna,
  • ryż,
  • tapioka,
  • mąka pszenna,
  • morele,
  • jabłka,
  • banany,
  • marchew, 
  • dynia,
  • pomidory,
  • kefiry i jogurty.

Każda tego rodzaju dieta powinna być dostosowana do rodzaju dolegliwości i konkretnego problemu, skonsultowanego ze specjalistą. Niemniej jednak należy przestrzegać pewnych ogólnych zasad żywieniowych, które wspomogą nasz organizm, aby mógł on lepiej pracować.

 

BW

BW

Czytaj poprzedni

Diabulimia - zagrożenie życia dla cukrzyków

Czytaj następny

Niezwykłe właściwości mleka anyżowego

Komentarze

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Guépar Data i Zaufanych Partnerów firmy Guépar Data do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach firmy Guépar Data i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne i samodzielnie możesz zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić (więcej o cookie w Polityka Prywatności serwisu).