Piatek, Grudzień 9
NaZdrowo Logo
  1. NaZdrowo
  2. Odżywianie
  3. Dieta ziemniaczana – czy ziemniaki jedna...

Radio ZET Zdrowie

Dieta ziemniaczana – czy ziemniaki jednak odchudzają?

Odwieczny problem miłośników ziemniaków – czy przechodząc na dietę trzeba z nich rezygnować? Czy ziemniaki tuczą? Odpowiedź brzmi: nie. Co więcej, są bardzo sycące, a 100 g to około 70 kcal. Nic więc dziwnego, że powstała dieta ziemniaczana, która jest zadziwiająco skuteczna. Na czym polega?

Frytki, placki, kopytka. Ziemniaki gotowane, pieczone i smażone. Wymieniać można bez końca. Wiele osób uwielbia to popularne warzywo, dlatego nie warto wykluczać go ze swojej diety, nawet w trakcie odchudzania. Jednak czy dieta bazująca na ziemniakach może być zdrowa i skuteczna?

Zasady diety ziemniaczanej

Dieta ziemniaczana trwa od 3 do 5 dni. W trakcie diety można spożywać wyłącznie ziemniaki. W Internecie znajdziemy różne rodzaje diety ziemniaczanej. Autor jednej z nich, Tim Steele, wymienia jej główne zasady:

  • Można jeść tylko gotowane ziemniaki.
  • Dziennie zjada się 0,9–2,3 kg ziemniaków.
  • Nie można używać żadnych dodatków, w tym przypraw.
  • Można używać soli, ale lepiej z niej zrezygnować.
  • Można pić wodę, kawę i herbatę.  
  • Nie zaleca się intensywnych ćwiczeń. Najlepiej spacerować.

Inne warianty diety ziemniaczanej są mniej restrykcyjne. Ziemniaki można piec z ziołami, a w jadłospisie jest miejsce na chudy nabiał, np. jogurt naturalny czy zsiadłe mleko.

fot. Żywienie Medonet

Efekty diety ziemniaczanej

Na efekty stosowania diety ziemniaczanej nie trzeba długo czekać. Trzymając się powyższych zasad można stracić nawet 0,5 kg dziennie. Trzeba jednak pamiętać, że w tak krótkim czasie nie dojdzie do utraty tkanki tłuszczowej. Zgubione kilogramy to przede wszystkim woda.

Chociaż dieta ziemniaczana może być skuteczna, nie jest to rozwiązanie długoterminowe. Ziemniaki zawierają m. in. witaminę C, K, witaminy z grupy B, żelazo, cynk i siarczan, jednak nie dostarczają wszystkich niezbędnych składników odżywczych. Po zakończeniu diety ziemniaczanej istnieje duże ryzyko wystąpienia efektu jo-jo.

Ilona Płotek

Ilona Płotek

Czytaj poprzedni

Zatoki, trzeci migdał - co warto wiedzieć?

Czytaj następny

Witamina B12 - jak zapobiec niedoborom?

Komentarze

Dla Ciebie

Polecamy

Kategorie

Popularne tagi

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Guépar Data i Zaufanych Partnerów firmy Guépar Data do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach firmy Guépar Data i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne i samodzielnie możesz zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić (więcej o cookie w Polityka Prywatności serwisu).