Sobota, Grudzień 10
NaZdrowo Logo
  1. NaZdrowo
  2. Zdrowie
  3. Naukowcy: olej kokosowy nie jest zdrowy!

Focus

Naukowcy: olej kokosowy nie jest zdrowy!

O tym, że olej kokosowy góruje nad innymi słyszeli chyba wszyscy. Znajdziemy masę ,,fit”, ,,zdrowych” przepisów z jego dodatkiem. Czy olej kokosowy faktycznie jest tak dobry, jak nam się wydaje? Co na ten temat mówią badania naukowe?

Moda vs. badania naukowe

Zacznijmy od tego, że kiedy coś jest modne, nie zastanawiamy się nad tym, czy faktycznie jest dobre. Co rusz w telewizji i Internecie słyszymy o kolejnych zdrowych produktach, które ,,musimy mieć”. Zazwyczaj tylko tyle wystarczy, żeby popyt na dany produkt wzrósł do zadziwiających rozmiarów. Ciekawie robi się wtedy, gdy przeprowadzone po jakimś czasie badania naukowe pokazują, że w rzeczywistości jesteśmy okłamywani przez producentów. I to czasem nie wystarczy, by przekonać zagorzałych zwolenników o szkodliwości danego produktu.


fot. Olejnazdrowie

Olej kokosowy – o co z nim chodzi?

Jakiś czas temu przeżywaliśmy prawdziwy boom na olej kokosowy. Na działach ze zdrową żywnością półki uginają się od słoików z najróżniejszymi jego rodzajami. Wciąż uważany jest za zdrową żywność. Czy słusznie? Amerykańskie Towarzystwo Kardiologiczne opublikowało raport na temat oleju kokosowego. Według niego olej kokosowy jest co najmniej równie niezdrowy co smalec, tłuszcz wołowy czy masło. Tłuszcze zwierzęce od dawna uchozą za szkodliwe – podwyższają poziom ,,złego” cholesterolu, który odkłada się w komórkach ścian tętniczych, powodując miażdżycę. Jak się okazuje, nie tylko zwierzęce wywołują problemy ze zdrowiem. ,,Fani” oleju kokosowego nie dadzą się jednak przekonać, bo jest to produkt pochodzenia roślinnego, w związku z tym nie może być szkodliwy. Może i jest. Naukowcy z Amerykańskiego Towarzystwa Kardiologicznego dowiedli, że spożywanie oleju kokosowego także zwiększa poziom złego cholesterolu i nie różni się od innych olejów o wysokiej zawartości tłuszczów nasyconych. Co więcej, według badań 82% tłuszczów w oleju kokosowym jest nasyconych, podczas gdy masło zawiera ich 63%, a smalec... jedynie 39%. Stąd zdziwienie badaczy popularnością tego ,,zdrowego” tłuszczu.

Nie zawsze to, co jest modne, warte jest naszej uwagi. Każdy z nas powinien kierować się zdrowym rozsądkiem przy wyborze kolejnych super foods i dowiedzieć się wcześniej, czy rzeczywiście są takie ,,super”.

Ilona Płotek

Ilona Płotek

Czytaj poprzedni

Dlaczego nie warto przepraszać za wszystko

Czytaj następny

Tłuste produkty, które trzeba jeść

Komentarze

Dla Ciebie

Polecamy

Kategorie

Popularne tagi

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Guépar Data i Zaufanych Partnerów firmy Guépar Data do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach firmy Guépar Data i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne i samodzielnie możesz zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić (więcej o cookie w Polityka Prywatności serwisu).