Niedziela, Październik 24
NaZdrowo Logo
  1. NaZdrowo
  2. Odżywianie
  3. Cheat meal - czy można oszukiwać na diec...

FIT.PL

Cheat meal - czy można oszukiwać na diecie?

,,Chaet meal” to dla niektórych długo wyczekiwany moment po wielu tygodniach walki o wymarzoną sylwetkę. Czy warto go stosować? 

Zanim zastosujemy ,,chaet meal”, często zastanawiamy się, jak wpłynie on na efekty naszej diety. Najczęstszym problemem jest jakość produktów, po które sięgamy. Dla niektórych jest to po prostu fast food albo słodycze. Nie ma w tym nic złego, jeżeli potrafimy zachować umiar, a z ,,cheat meal” nie zrobi się ,,chaet day” albo, co gorsza, ,,cheat weekend”. 

ZALETY

Prowadzenie wymagającej diety pełnej wyrzeczeń po dłuższym czasie negatywnie wpływa na naszą psychikę. Motywacja maleje, a w konsekwencji istnieje ryzyko złamania ustalonych wcześniej założeń. I choć dieta redukcyjna raczej wyklucza produkty, takie jak słodycze czy pizza, to warto raz na około 3 tygodnie ,,odpocząć” od redukcji. Jeżeli Twój apetyt na fast foody czy słodycze jest większy, poszukaj zdrowych zamienników ulubionych posiłków. W Internecie znaleźć można całe mnóstwo zdrowych przepisów. Oprócz tego, kategoryczne odmawianie sobie przyjemności związanej z jedzeniem ulubionych produktów może powodować, że ochota na nie będzie jeszcze większa.

Dieta ma duży wpływ na układ hormonalny człowieka, w tym na stężenie leptyny, która informuje mózg o zasobach energetycznych organizmu. Podczas odchudzania jej poziom się obniża. Wprowadzenie ,,cheat meala” pozwala na podniesienie stężenia leptyny, tym samym na pobudzenie procesów metabolicznych. W przypadku diety „na masę” nie ma potrzeby podbijania poziomu tego hormonu.

WADY

Częstym problemem w przypadku ,,cheat meala” jest brak umiaru. ,,Oszukany posiłek" staje się ,,oszukanym dniem”, a na tym może się nie skończyć. Taki brak samokontroli może już wpłynąć na efekty stosowanej diety, a cały nasz wysiłek pójdzie na marne. Dla uzyskania trwałych efektów niezbędna jest zmiana nawyków żywieniowych, dlatego objadanie się, żeby wynagrodzić sobie ciężką pracę nad sylwetką, może prowadzić do zaburzeń odżywiania. „Cheat meal” ma sens, gdy pozostaje niewielkim posiłkiem.


fot. BCAA.pl

Cheat meal – tak czy nie?

,,Chaet meal” to dobry sposób na ,,odpoczęcie” od wymagającej diety, zwiększenie motywacji i podkręcenie metabolizmu. Jednak ważne jest zachowanie umiaru. Jeżeli wiesz, że na jednym posiłku się nie skończy, poszukaj innego rozwiązania, np. zdrowych przepisów na swoje ulubione potrawy. Będzie to lepszy pomysł niż objadanie się bezwartościowym jedzeniem.

Ilona Płotek

Ilona Płotek

Czytaj poprzedni

Poznaj bezmięsne źródła białka!

Czytaj następny

Szczotkowanie na sucho – dlaczego warto?

Komentarze

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i otrzymuj jako pierwszy informacje o promocjach i nowościach!

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Guépar Data i Zaufanych Partnerów firmy Guépar Data do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach firmy Guépar Data i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne i samodzielnie możesz zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić (więcej o cookie w Polityka Prywatności serwisu).